Aktualności

Kancelaria reprezentowana podczas tegorocznej edycji AffiliateCon w Sofii

Podczas dwudniowej konferencji w Sofii, w dniach 15-16 maja 2019 r., nasza Kancelaria reprezentowana była przez wspólnika, radcę prawnego Ewę Lejman – zaproszoną do wystąpienia w ramach tegorocznej edycji konferencji oraz aplikanta radcowskiego Kamilę Spalińską.

AffiliateCon jest międzynarodową konferencją poświęconą marketingowi partnerskiemu w branży gier oraz gier hazardowych on-line. Konferencja skupia przedstawicieli wielu branży zainteresowanych rynkiem gier hazardowych on-line, w tym branży prawniczej, informatycznej, marketingu oraz przedstawicieli biznesu.

W ramach swojego wystąpienia, radca prawny Ewa Lejman przedstawiła uczestnikom AffiliateCon informacje na temat obowiązującej w Polsce regulacji prawnej dotyczącej rynku gier hazardowych, obserwowanych trendów i problemów dotykających podmiotów działających w branży hazardowej w Polsce, przewidywanych zmianach w polskim ustawodawstwie, a także zmianach i trendach obserwowanych na rynku gier hazardowych w Czechach i na Słowacji.

Kim jest tytułowy Affiliate?

Uczestnikami AffiliateCon, poza ekspertami z branży prawniczej oraz przedstawicielami biznesu, są podmioty łączące prowadzenie działalności gospodarczej z marketingiem partnerskim (marketingiem afiliacyjnym).

Marketing partnerski jest jedną z technik wykorzystywanych w ramach marketingu internetowego. Opiera się on na relacji niezależnych podmiotów biznesowych, w ramach której reklamodawca deleguje wykonanie działań marketingowych na swoich partnerów (Affiliates).

Partnerzy posiadają specjalne linki afiliacyjne prowadzące do witryn internetowych reklamodawców, a w niektórych przypadkach także spersonalizowane kody rabatowe. Marketing partnerski polega na zachęceniu potencjalnych klientów do skorzystania z oferty reklamodawcy, poprzez zamieszczanie reklam, najczęściej w połączeniu z linkami służącymi bezpośredniemu przekierowaniu na witrynę reklamodawcy, na własnych stronach internetowych. Partnerzy otrzymują wynagrodzenie prowizyjne szacowane na podstawie ilości usług wykupionych przez osoby, które weszły na stronę reklamodawcy poprzez link afiliacyjny lub z wykorzystaniem kodu rabatowego danego partnera.